Haber

Chery’den 600 Wh/kg Katı Hal Batarya: 1.500 km Menzil Dönemi Başlıyor!

Chery, 600 Wh/kg Yoğunluğunda Katı Hal Bataryasını Tanıttı: 1.500 km Menzil Hedefi!

Chery Automobile, 18 Ekim 2025’te Wuhu’da düzenlenen Chery Global Innovation Conference etkinliğinde, kendi geliştirdiği ilk tam katı hal batarya modülünü tanıttı. Hücre enerji yoğunluğu 600 Wh/kg seviyesine ulaşan bu prototip, şu ana kadar Çinli otomobil üreticileri arasında duyurulan en yüksek değerlerden biri olarak öne çıktı.

Katı Hal Batarya Teknolojisinde Yeni Bir Aşama

Chery Katı Hal Batarya Araştırma Enstitüsü tarafından geliştirilen modül, yerinde polimerize edilmiş katı elektrolit sistemi ile lityum açısından zengin manganez katot malzemesini bir araya getiriyor. Bu kombinasyon, yüksek enerji yoğunluğunun yanı sıra daha güvenli bir yapı sunmayı amaçlıyor.

Şirketin açıklamasına göre hücre, çivi delme ve matkapla hasar verme gibi aşırı dayanıklılık testlerinde dahi alev almadı ve duman çıkarmadı. Bu teknolojiyle donatılan araçların teorik olarak 1.500 km’ye, gerçek sürüş koşullarında ise 1.300 km’ye kadar menzil sunabileceği belirtiliyor.

2026’da Pilot Üretim, 2027’de Seri Üretim Planı

Chery, 2026 yılında pilot üretime başlamayı, 2027’de ise geniş çaplı üretimi devreye almayı planlıyor. Bu takvim gerçekleşirse, Chery’nin BYD ve CATL gibi rakiplerinden bir adım önde olacağı öngörülüyor; zira her iki şirket de aynı yıl küçük ölçekli katı hal üretimi hedefliyor.

Rekor İhracat ve Güçlü Finansal Performans

Bu tanıtım, Chery’nin rekor ihracat performansıyla da dikkat çektiği bir döneme denk geldi. Şirket, yalnızca Eylül 2025’te 137.624 aracı yurt dışına ihraç ederek yıllık bazda %26,2 artış kaydetti. Bu, arka arkaya beşinci ayda 100.000’in üzerinde ihracat anlamına geliyor.

2025’in ilk yarısında gelirini %26,3 artırarak 141,6 milyar yuan (yaklaşık 19,5 milyar dolar) seviyesine ulaştı. Hong Kong Borsası’ndaki büyük halka arzın ardından, fonların %35’i Ar-Ge’ye, %25’i ise yeni nesil teknolojilere ayrıldı. Bu da katı hal batarya projesinin şirket için ne kadar stratejik olduğunu gösteriyor.

Küresel Rekabet Kızışıyor

Chery’nin duyurusu, Toyota’nın Sumitomo Metal Mining ile katot malzemesi üretimini hızlandırmaya yönelik ortaklığının hemen ardından geldi. Bu durum, katı hal batarya teknolojisinde küresel rekabetin giderek kızıştığını ortaya koyuyor.

EVTank verilerine göre, 2030 yılına kadar küresel katı hal batarya sevkiyatlarının 614 GWh’a ulaşması ve toplam üretimin %10’unu oluşturması bekleniyor. Bu da yaklaşık 250 milyar yuan (34 milyar dolar) değerinde bir pazar anlamına geliyor.

Çin’de Akademik Gelişmeler ve Maliyet Engeli

Tsinghua Üniversitesi araştırmacıları da yakın zamanda 604 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip bir katı hal hücresi geliştirdi. Bu hücre, floropolieter bazlı elektrolit ile 120°C sıcaklık testinden ve delme testlerinden başarıyla geçti. Ancak uzmanlar, üretim maliyetlerinin hâlâ en büyük engel olduğunu belirtiyor. Şu anda tam katı hal bataryaların maliyetinin, sıvı elektrolitli lityum-iyon bataryalara göre 2,8 kat daha yüksek olduğu tahmin ediliyor.

Chery, Çin’in Elektrikli Geleceğinde Yeni Bir Sayfa Açıyor

Chery’nin 600 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip katı hal batarya modülünü kamuoyuna tanıtması, hem şirket hem de Çin’in elektrikli araç endüstrisi için önemli bir kilometre taşı olarak değerlendiriliyor. Bu teknoloji ticarileştirilebilirse, mevcut menzilleri ikiye katlayarak elektrikli araç dünyasında yeni bir dönem başlatabilir.

Sizce Chery’nin bu yüksek yoğunluklu batarya teknolojisi, Çin’i katı hal batarya yarışında Toyota ve BYD’nin önüne geçirebilir mi?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu