Toyota, Katı Hal Bataryalı İlk Elektrikli Aracını 2027’de Tanıtacak
Toyota, katı hal bataryalı ilk elektrikli aracını 2027’de piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Yeni batarya, uzun menzil ve hızlı şarj sunacak.

Toyota, elektrikli araç teknolojisinde “kutsal kâse” olarak adlandırılan tam katı hal bataryalara odaklanıyor. Şirket, bu yeni batarya teknolojisine sahip ilk elektrikli aracını 2027 veya 2028 yılında piyasaya sürmeyi planlıyor.
Toyota’nın hedefi: dünyanın ilk tam katı hal bataryalı aracı
Toyota, Sumitomo Metal Mining ile yaptığı yeni ortaklık kapsamında bu teknolojinin seri üretimine bir adım daha yaklaştı. Şirket, “dünyada tam katı hal bataryaların pratik kullanımını sağlayan ilk üretici olmayı” hedefliyor.
Yeni bataryaların mevcut sıvı elektrolitli bataryalara göre çok daha uzun menzil, daha kısa şarj süresi ve daha yüksek dayanıklılık sunması bekleniyor. Toyota, katı hal bataryaların “daha küçük boyut, yüksek güç çıkışı ve uzun ömür” avantajı sağlayacağını belirtiyor.
Yeni ortaklıkla seri üretim hedefi
Toyota ve Sumitomo, 2021 yılından bu yana katı hal bataryalar için katot malzemeleri geliştiriyor. Sumitomo’nun toz sentez teknolojisi sayesinde “yüksek dayanıklılığa sahip katot malzemesi” geliştirildiği açıklandı.
Şirketler, Japonya’da üretim için resmi sertifikaları aldı. Ayrıca Idemitsu Kosan gibi dev Japon firmalarla da ortaklık kurulmuş durumda. Idemitsu, yıllık 1.000 ton lityum sülfür üretecek bir fabrika inşa etmeyi ve 2027’de seri üretime geçmeyi planlıyor.
Japonya’nın batarya bağımsızlığı hedefi
Bu gelişme, Japonya’nın Çin ve Güney Kore’ye olan batarya bağımlılığını azaltmayı hedefleyen 7 milyar dolarlık yatırım planının da bir parçası. Toyota, yerli batarya üretim zincirinin merkezinde yer almayı amaçlıyor.
Rakipler de yarışta
Toyota bu alanda tek değil. Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen ve Honda gibi markalar da katı hal batarya geliştirme yarışında. Mercedes, şubat ayında “lityum metal katı hal batarya” ile çalışan ilk aracını test ettiğini duyurmuştu.
Çinli üreticiler CATL ve BYD de benzer bataryaları 2027 civarında piyasaya sürmeyi hedefliyor. SAIC MG ise geçtiğimiz ağustosta “yarı katı hal bataryalı ilk seri üretim elektrikli araç” olan MG4 modelini tanıtmıştı.
Toyota gerçekten ilk olabilir mi?
Toyota uzun süredir bu teknolojiyi vaat etse de, son kurduğu ortaklıklar şirketi hedefine yaklaştırıyor. Ancak birçok uzman, “dünyanın ilk katı hal bataryalı aracı” unvanının başka markalara ait olabileceğini düşünüyor.